• 1
  • 4
  • 25

Маратонките отдавна са част от живота ни и са се превърнали в нещо повече от удобна обувка за всеки ден. Лидерите в производството на спортни обувки инвестират милиони в разработката на нови технологии, които да направят продуктите им по-усъвършенствани, по-удобни, даващи повече предимства на атлетите и като цяло – по-продавани. Но това, което движи промяната и развитието в модната индустрия на маратонките, всъщност може да се окаже нещо съвсем различно от това, което очакваме.

COMME des GARÇONS x Nike Air Max 180

Това е модел създаден от 20 годишната колаборацията на Nike и COMME des GARÇONS. Последните модели бяха представени на Седмицата на Модата в Париж през пролетта на 2018 и се продаваха само в шепа избрани ритейлъри. Ако се чудите, това е марка на Японската дизайнерка базирана в Токио и Париж Rei Kawakubo. Тя е небезизвестната създателка на DSM (Dover Street Market) веригата магазини в Ню Йорк, Токио, Сингапур, Пекин и Лос Анджелис.

adidas Originals Yung-1

Според много източнити, но все пак субективно, този модел е най-интересният за 2018 г модел маратонки на немския спортен гигант. Първоначално, често е объркван за нов модел от серията Yeezy. Yung-1 кецовете се появява за пръв път през юни 2018, последвани от няколко нови цветови разновидности и колаборации (като Atmosphere) с нашумели ритейлъри като End. (точката е част от бранда). Последният е глобален ритейлър на мъжки облекла и обувки, известен със своите собствени версии на продукти от луксозни брандове, нови дизайнери и ексклузивни спортни и стрийт облекла.

BVG x adidas Originals EQT 93/17

От този модел маратонки бяха произведени само 500 броя. Обувките се продаваха за 180 евро (около $ 215 USD) в Overkill Berlin и флагманския магазин на adidas Originals в Берлин. Това всъщност не са само маратонки. В езика им е имплантирана годишна карта за градския транспорт в Берлин. Тъй като цената на една такава карта е над 800 долара, покупката на тези маратонки реално има икономическа изгода. Годишната карта беше валидна до 31.12.2018. Кецовете включват Boost подметка и камуфлажен акцент в цветовете характерни за Берлинското метро. Ако сте били в Берлин вероятно сте забелязали, че там градският транспорт не е това, което е в България и тази колаборация наистина изненада феновете чрез своята оригиналност.

Dior B22


Тези маратонки са вдъхновени от тренда за големите тумбести кецове. Не знам как точно да го опиша, но сигурно сте виждали инстаграм блогърките, които ги комбинират екстравагантно и тотално неуместно с останалата част на аутфита си, като например елегантни тренчове или дълги тесни поли. Всъщност точно това е тренда – да съчетаеш привидно напълно несъчетаеми стилове.
Dior B22 е един от по-дискретните представители на това движение и включва добре подбрани цветове, деликатно лого на Dior и черни връзки, които го правят да изглежда много по-стилен от други подобни модели маратонки.

Nike Air Jordan 3 “Black Cement”

Спорно, но много източници определят тези маратонки, като най-добрите Джордънки до момента. Пуснати на пазара през Март 2018 те имат черна кожена горна част, животински принт на петата и предния панел при пръстите на краката, огнено червени детайли на езика и предната част под връзките, както и сва вътрешна част и подметка, и разбира се брандинга на Nike Air на петата в бяло. Тази цветова комбинация всъщност е един от най-търсените класически модели на Air Jordan пусната за първи път на 1988, 1994, 2001, 2008 и последно през 2011 г.

Kiko Kostadinov x ASICS GEL-Burz 2

Маратонката е създадена на базата на елементи от силуета GEL-Venture 6 и GEL-Nimbus 20, и включваше технологията за FlyteFoam и GEL на ASICS. Трите цветови варианта, „Seafoam“, „Forrest“ и „Terracotta“, са вдъхновени от традиционната Българска (Да, Българска!) керамика, поради очевидния факт, че Костадинов е българин.
За тези от вас, които не знаят, Кико Костадинов е български моден дизайнер базиран в Лондон.

OFF-WHITE x Converse Chuck Taylor All Star

Този модел кецове се озова в класациите за 2018 година поради производствени проблеми. Тоест, беше планиран за пускане през Ноември 2017. Маратонката е част от колекцията Virgil Abloh’s Off-White x Nike “The Ten” collection, но на практита при стартирането и тя се състоеше само от 9 модела, поради същата причина. Както и да е, подобно на останалата част от колекцията на Abloh, тази версия е опростена максимално до частично полупрозрачна горна част с неонови зелени и оранжеви акценти и смели брандирания на отстрани. Външният вид е завършен с прозрачна гумена подметка, допълнена с печат „Вулканизиран”.

Balenciaga Track

Под ръководството на Демна Гвасалия, авангардният дизайнер, изключителният и върховен крал на meme-y модата, Баленсиага се очертава като мощна сила в мъжките дизайнерски маратонки – може би дори най-мощната.

Супер техно дизайн, но компенсиран от поредица от цветови варианти, които смесват ярко зелено и оранжево, с по-обикновен издържан изцяло в черно, поглед върху дизайна им. Не бързайте да браузвате онлайн магазините, защото това не са маратонки за всеки. Обувката е може би най-доброто материализиране на настоящите модни трендове, по силата на който,големите марки за висша мода започнаха да произвеждат обувки за по $ 900 (към 1600 лв).

Трудно е да се обобщи

2018 та беше наситена с много оригинални и изненадващи продукти, като продължаваме ясно открояващи се трендове. МАратонките отдавна не са приоритет само на производителите на спортни стоки. Те са се превърнали в лайфстайл елемент, който движи модната индустрия и се подхранва от креативността на феновете и градската култура.

Колко ви хареса тази статия?

Кликнете върху сърцата, за да отбележите!

Среден рейтинг / 5. Гласове:

Хареса ли ви статията...

Следете ни в социялните мрежи!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!


  • 1
  • 4
  • 25